Hodnocení projektu
Hodnocení projektu- žáci břeclavských škol
Žáci ze ZŠ Komenského
Michael Götz: V kroužku němčiny jsem získal nové znalosti z cizího jazyka, dostávali jsme hodně pracovních listů s různými tématy na procvičení, velmi se mi líbil výlet do Vídně a na zámek Schönbrunn, hráli jsme různé hry a paní učitelka se nám věnovala. Vědomosti uplatňuji dále ve výuce německého jazyka na druhém stupni ZŠ.
Karolína Bartošková: Kroužek němčiny mě baví. Naučila jsem se základní věty a spoustu dalšího. Hrajeme různé hry - cestu kolem světa, pexesa, bingo a zpíváme různé písničky. Všechno si zapisujeme do sešitů a vyplńujeme různé pracovní listy.
Žáci ze ZŠ Slovácká
Šimon Helešic: Kroužek němčiny mě bavil a budu se němčinu i nadále chtít učit. Výlety byly hodně dobré. Z učiva mě nejvíce bavily dny v týdnu a končíky. Nejvíce mi ale šli členové rodiny.
Jaroslav Raclavský: Tento kroužek mě bavil. Naučil jsem se toho hodně. Bavila mě kapitola WER SPIELT GERN?
Laura Prachárová: Myslím si, že jsem se toho v němčině hodně naučila. Hodně mě bavila. Rozhodně chci jít do jazykové třídy, protože jsou jazyky v životě důležité.
Egon Bezucký: Kroužek mě bavil. Naučil jsem se hodně nových věcí. Bavilo mě téma MEINE FAMILIE.
Jan Vaníček: Kroužek němčiny mě bavil. Bavily mě křížovky a kvízy. Docela dost jsem se naučil, ale pořád mi nejde tak jako ostatním.
Barbora Hallová: Němčina je zábavná. Je lehká. Nejvíc mě bavily koníčky.
Šimon Vydra: Kroužek mě bavil. Nejvíc mě bavily sporty. Můžu se díky němčině domluvit jiným jazykem.
Barbora Mellová: Němčina mě bavila. Bavilo mě téma rodina a koníčky. Němčina byla supééér, protože jsem se něco naučila.
Hodnocení projektu – pedagogičtí pracovníci
Mgr. Hana Zajícová – ZŠ Komenského
Projekt " Němčina do škol v Břeclavi " měl určitě svůj smysl. Podnítil zájem dětí o další cizí jazyk a to zábavnou formou v kroužcích NJ na břeclavských školách. Kroužky probíhaly v projektu Evropské unie zcela zdarma. Děti měly možnost zúčastnit se i různých akcí společně s dětmi z partnerských rakouských škol. Velmi se dětem líbil zejména společný zájezd do Vídně. Znát německý jazyk je potřebné i vzhledem
k blízkosti rakouských hranic a pozdějšímu uplatnění na pracovním trhu. Děti v německém jazyce mohou pokračovat v povinné výuce dále na druhém stupni ZŠ a spousta z nich i tento jazyk volí, protože základy získaly právě v tomto kroužku. Naučily se zde základům NJ, na které můžou na druhém stupni navázat.
Mgr. Blanka Kumštová – ZŠ Slovácká
Projekt byl rozhodně výborným nápadem, ukázal, že děti, potažmo i jejich rodiče, mají o jazyk našich sousedů zájem. Děti si i v tomto věku dobře uvědomují výhody, které bude mít ten, kdo bude německý jazyk ovládat. Mnoho z nich má totiž ve svém okolí někoho, kdo do Rakouska jezdí za prací.
Žáci se aktivně zapojovali do výuky, nebáli se mluvit, dokázali si v cizím jazyce hrát. Velkou výhodu spatřuji v tom, že u většiny účastníků kurzu se podařilo odbourat onen strach, že se nemůžou učit němčinu, protože by se jim "pletla" s angličtinou. Pochopili, že podobnost obou západogermánských jazyků může být mnohdy výhodou, že se mohou o znalosti v AJ opřít a porozumět "novému" slovíčku v NJ. Zvlášť v okruzích RODINA či KONÍČKY je učení nové slovní zásoby v NJ snadné, vlastně ani neměli pocit, že by se museli nějak výrazně učit.
Zároveň bylo možné po roce trvání kroužku konstatovat, že jeden z hlavních cílů - motivace k volbě NJ jako 2. cizího jazyka, byl na naší škole naplněn. Žáci 5. tříd ve školním roce 2012/ 2013 si v následujícím roce 2013/ 2014 vybrali po přijetí do 6. ročníku - jazykové třídy - právě NJ. Rovněž žáci 6. tříd ve školním roce 2012/ 2013 si v rámci 2. cizího jazyka povinně zavedeného na všech ZŠ zvolili v 7. ročníku 2013/ 2014 jazyk německý (4 žáci z 5).
Díky tomuto kroužku se také mohli žáci připojit k našemu každoročnímu školnímu zájezdu do vánoční Vídně, jakož i červnového výletu do Rakouska, někteří z nich tak Rakousko navštívili opakovaně a všechny výlety se jim nesmírně líbily.
Mě práce s dětmi v rámci kroužku bavila, i když byla náročnější na přípravu, neboť odpoledne už byly děti unavenější a bylo třeba střídat jednotlivé aktivity, aby je hodina zaujala.